23948sdkhjf

Matkasseföretag satsar på färdiga rätter – ”nyckeln till tillväxt”

Hello Fresh lanserar färdigmatstjänsten Factor i Sverige och Danmark.

Färdigmatbolaget Factor kommer från USA och har lanserats i Kanada, Nederländerna och Belgien. Nu tar de steget till den svenska ready to eat-marknaden.

– Vi utökar vår närvaro i Europa och drar nytta av potentialen för färdiglagade rätter i Norden, där Factor är i en position att rita om kartan och sätta en ny standard för enkel användning,
näringsriktig och varierad kost, samt kundnöjdhet, säger Christiane Schrijvers-von Griesheim, vice vd för Factor i Europa.

Måltiderna ska levereras veckovis redo att ätas på tre minuter, står det i pressmeddelandet.

– Factor ger kunderna möjlighet att välja sina måltider baserat på sin egen smak och sina egna kostpreferenser. Menyn ändras varje vecka och lanseras med tolv rätter, som inom kort utvidgas till femton rätter. Flexibla leveransfönster ger kunden kontroll genom att leverera de måltider som passar deras livsstil vid den tid de önskar.

Färdiglagade rätter är en nyckel till Hello Fresh Groups fortsatta tillväxt. Marknaden för hemlevererade färdigrätter i Norden har stora utvecklingsmöjligheter och målet är att vara marknadsledande på medellång sikt, konstaterar Christiane Schrijvers-von Griesheim.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.049