23948sdkhjf

Orkla Foods Sverige väljer Emballator Växjöplast

Orkla Foods Sverige väljer kapsyl från Emballator Växjöplast till Felix ketchup.
Ännu nöjdare konsumenter, minskat matsvinn och sänkta koldioxidutsläpp var argument som motiverade Felix att satsa nytt. Efter den största svenska konsumentstudien om ketchup någonsin väljer Orkla att satsa på en ännu smartare ketchupförpackning. Kapsylen till den nya ketchupförpackningen kommer från Emballator Växjöplast.

Minimera miljöpåverkan
Felix nya ketchupflaska kan ställas upp och ned på den stora kapsylen från Emballator Växjöplast. Det gör det lättare att få ut all ketchup och undvika matsvinn. Stor kraft har ägnats åt att skapa starka och spänstiga gångjärn, bra dosering och hållbarhet i produktkonstruktionen.

Felix minskar också koldioxidutsläppen med drygt 90% när man blåser flaskorna i egen fabrik och köper kapsyler lokalt från Emballator Växjöplast.

- Som ett av Sveriges största livsmedelsföretag har vi ett ansvar för att minimera vår påverkan på miljön. Det är en självklar ledstjärna för oss. Lika viktigt är förstås att vi lyssnar på våra konsumenter och förstår vad som gör deras vardag enklare, säger Maria Tegman, marknadschef på Orkla Foods Sverige i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078