23948sdkhjf

Bönder ser ökade möjligheter att sälja till restauranger

Bönder tycker att möjligheterna att leverera till restauranger i Sverige ökat.
Fyra av tio svenska livsmedelsproducenter tycker att möjligheterna att leverera råvaror och produkter till restauranger i Sverige har ökat på senare år. Det visar en ny undersökning gjord av Ipsos på uppdrag av Lantbrukarnas Riksförbund, LRF.

Många livsmedelsproducenter upplever att det finns stor potential för deras företag inom restaurangbranschen. Drygt fyra av tio (44 procent) anser att möjligheterna för deras företag att leverera råvaror och produkter till svenska restauranger har ökat på senare år. Tre av tio (31 procent) tycker sig inte märka någon skillnad medan endast fyra procent anser att möjligheterna har minskat.

– Att allt fler producenter ser ökade möjligheter att sälja till restauranger runt om i landet är väldigt roligt. Ett större intresse från krögarna när det gäller svenska och lokalproducerade råvaror öppnar upp för potentiella affärsmöjligheter för Sveriges livsmedelsproducenter samtidigt som det bidrar till en hållbar livsmedelsproduktion, säger Helena Jonsson, förbundsordförande LRF i ett pressmeddelande.
Läs mer om: LRF
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11