23948sdkhjf

Ekoförsäljningen ökar på Lidl

Under 2014 har Lidl Sverige utökat sitt ekologiska sortiment och tredubblat sin försäljning av ekologiska varor.
Den totala eko-andelen ligger nu på 1,5% av försäljningen. Inom kategorin frukt och grönt är mer än 10% av sortimentet ekologiskt och ekoförsäljningen står för knappt 5% av den totala försäljningen av frukt och grönt.

– Under 2014 har vi gjort flera ekologiska produktlanseringar, bland annat ekologisk mjölk, A-fil och yoghurt under vårt svenska mejerivarumärke Ängens. Vi har fokuserat på basvaror som många av våra kunder efterfrågar och försäljningen ökar hela tiden, säger Katarina Rosenqvist, CSR-ansvarig på Lidl Sverige.

Under eget varumärke
Av de ekologiska produkterna finns 90% inom Lidls egna varumärken, som till exempel Ängens, Svea Lantkött, Himlajord och Biotrend.

– Vi märker att våra kunder uppskattar våra ekologiska produkter och vi räknar med att öka försäljningen markant under kommande år. Vi fortsätter vår eko satsning och fler produktlanseringar är på gång, säger Katarina Rosenqvist, CSR-ansvarig på Lidl Sverige.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093