23948sdkhjf

Atria startar ny affärsenhet

Med den nya affärsenheten Atria Food & Deli siktar företaget på att bli ledande inom smörgåsmat, korv, delikatesser och sous vide.
Med en förnyad strategi som innebär satsningar på ökad tillväxt tar företaget nu nästa steg och bildar den nya affärsenheten Atria Food & Deli. Det innebär att all försäljning och marknadsföring till svenska livsmedelsbutiker hamnar under en gemensam organisation.

– Med Atria Food & Deli blir vi en starkare aktör på marknaden med en tydlig identitet och ett spännande helhetserbjudande. Det ger oss bättre förutsättningar att bygga en ännu närmare relation till våra kunder och använda vår kompetens på bästa sätt, säger företagets vd Tomas Back som leder den nya affärsenheten i ett pressmeddelande.

Atria Food & Deli innebär att Atria Scandinavia numera har en gemensam försäljningsavdelning respektive marknadsavdelning för hela dagligvaruhandeln i Sverige. Atria Food & Deli har ca 80 anställda och omsätter cirka 1.2 mrd kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063