23948sdkhjf

Crowdfundingsuccé för nytt dryckesföretag

Den nya drycken NOA Relaxation drog in 9,1 miljoner på fyra dagar. Det var nästan fyra miljoner mer än vad de hade räknat med.
Under hösten 2014 lanserade NOA Potions sin dryck NOA Relaxation. Drycken sålde bra och fick positiv respons från konsumenterna. I början av februari startade företaget en crowdfundingkampanj. Företagets egna mål med kampanjen var 5,2 miljoner på 45 dagar, men på bara fyra dagar drog den in 9,1 miljoner kronor. För NOA Potions innebär resultatet att företaget kan vara fullt finansierat inom en överskådlig framtid.

- Jag är överväldigad av den positiva respons som vårt varumärke har fått den senaste tiden. Vår första crowdfunding-runda har med råge överskridit våra förväntningar. Det massiva intresset är extraordinärt och det känns bra att så många investerare delar vår tro på att NOA Relaxation är på väg att bli något stort, säger Noa Fridmark, grundare och VD till Food Supply.

Satsar internationellt
Under 2015 kommer företaget att inleda samarbeten med flera kedjor i Sverige. Som ett resultat av den lyckade crowdfundingkampanjen planerar företaget även att expandera internationellt. Norge och Danmark är först ut, och samtal har inletts med flera marknader, både i Europa och utanför.

Även personalstyrkan har utökats med flera heltidssäljare i samband med expansionen.

Bakgrunden till drycken
Grundaren Noa Fridmark fick idén till att göra relaxationsdrycken NOA i November 2013. Han var på toppen av sin karriär när han sade upp sig och flyttade ut till en ö i skärgården för att tillvaron inte kändes meningsfull. Han förstod att många har svårigheter att varva ned i vardagen. Genom drycken NOA Relaxation vill han återskapa lugnet och känslan från livet på ön och ta den till konsumenterna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125