23948sdkhjf

Triumf Glass blir minoritetsägare i Yollibox

Triumf Glass kommer att ta över all distribution och försäljning av Yollibox produkter.
Yollibox Frozen Yoghurt har sedan lanseringen för drygt två år sedan haft en stark framfart på den svenska glassmarknaden. Nu inleder de ett samarbete med Triumf Glass där Triumf Glass går in som minoritetsägare i Yollibox.

- Yollibox starka koncept blir ett bra tillskott till vår verksamhet. Vårt mål är att vi tillsammans skall utveckla frozen yoghurt på den nordiska marknaden. Yollibox ligger i tiden och är ett starkt framtida varumärke, säger Anders Müntzing, vd på Triumf Glass.

Del av expansionsstrategi
Samarbetet är ett viktigt steg i Yollibox expansionstrategi. Tillsammans ska glassföretagen fortsätta expansionen både inom och utanför Sverige.

- Vi kommer göra det tillsammans och vi är mer peppade än någonsin, säger Sofie Stenmark, marknadschef på Yollibox till Food Supply.

"Vi kompletterar varandra väldigt bra"
När Triumf Glass tar över all distribution och försäljning av Yollibox produkter går Yollibox från direktleverans till en mer miljövänlig centraldistribution, där både ICA, Axfood och Bergendahls redan är med på tåget.

- Vi kompletterar varandra väldigt bra. De har erfarenheten och specialistkunskapen medan vi kan bidra med nya konsumentinsikter och kommunikationsmetoder. Triumf Glass drivs minst lika mycket av passion som av strategi och nyckeltal. Det var viktigt för oss, att vi delar lika värderingar och tillvägagångssätt framåt, säger Victoria Carlsson, VD på Yollibox.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093