23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Fina siffror för Rootfruit

Ökad kapacitet och produktutveckling är nyckeln, det menar bolagets vd.

Nettoomsättningen för det Laholmsbaserade snacksföretaget Rootfruit uppgick, för det första kvartalet i år, till 8,7 miljoner kronor. En tillväxt med 81 procent jämfört med samma period föregående år. Under april månad 2015 uppgick nettoomsättningen till 2 miljoner svenska kronor, jämfört med samma månad i fjol är det en ökning med 33 procent.

Tillväxten tror Hans Jacobsson, vd i bolaget, bland annat beror på deras volymutveckling.

– Vi har som ambition att ligga i framkant vad gäller kvalitet och nya smaker. Vi har dessutom precis byggt ut vår maskinpark, vilket gjort att vi har mer än dubblerat vår kapacitet vad gäller friteringen, säger han till Food Supply.

Nu siktar bolaget på att stärka varumärket ytterligare utanför landets gränser.

– Vi siktar på att växa vidare i Norden genom en breddad distribution och nya produkter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078