23948sdkhjf

Brämhults juicebar – en långsiktig satsning

"Vi vill vara där konsumenterna är något vi inte riktigt gjort tidigare."
En mobil juicebar – med namnet Juicefin – rullar just nu ute på vägarna i sommarsverige. Det är en satsning som Brämhults gör för att komma närmare sina kunder.

– Vi vill vara där konsumenterna är, något vi inte riktigt gjort tidigare på samma sätt, förklarar Ulrika Lång Gerdén, marknadskoordinator på Brämhults, till Food Supply, och fortsätter:

– Vi får mycket frågor om nypressat och färskpressat och så vidare, och vi vill kunna besvara de frågorna direkt till våra kunder.

Under kampanjen Brämhults Love Tour kommer det att bjudas på nypressad frukt i Stockholm, Göteborg, Marstrand, Falsterbo, Båstad, Visby.

– Vi tänkte att när många andra företag har en food truck, så måste ju vi också ha en fast med juice i stället för mat, säger Ulrika Lång Gerdén.

Tanken är att vagnen även ska användas under resten av året i olika sammanhang – på mässor, festivaler och i butiker.

– Planen är att vi framöver ska pressa juice i bilen också, men vi börjar med att bjuda på och sälja juice tillverkad i Brämhultsfabriken.

Läs även: Brämhults bland Årets Smakutvecklare


Fakta:

Brämhults, som ägs av Eckes-Granini med säte i Tyskland, är ett livsmedelsföretag som tillverkar juice och smoothies.

Tillverkningen sker utan några tillsatser eller konserveringsmedel och produkterna lättpastöriseras för längre hållbarhet.

Presseriet ligger i Brämhult i Borås.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078