23948sdkhjf

Arlas Asiensatsning tar nästa steg

Beskrivs som en avgörande marknad för företaget.
Under torsdagen invigs Arlas nya kontor i Malaysias huvudstad Kuala Lumpur.

Enligt Arla är den asiatiska marknaden – med runt 2,3 miljarder människor – avgörande för företagets framtid, det menar Jesper Colding, som är vice ordförande för Arlas verksamhet i Asien.

Jesper Colding uppger att den asiatiska marknaden har ett växande välstånd och ett ökande fokus på sundhet, vilket kommer ge en ökad efterfrågan på nyttiga produkter för hela familjen – till exempel mjölk med lång hållbarhet, modersmjölksersättning och ost.

– Detta ger oss goda möjligheter skapa synergier inom våra varumärken, marknadsaktiviteter och innovationer, säger Jesper Colding i ett pressmeddelande.

Under invigningen kommer den danska kronprinsen att hålla ett inledningstal för representanter från malaysiska ministerier och europeiska ambassader.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109