23948sdkhjf

Arvid Nordquist tar över Kellogg

I Sverige uppgår försäljningen av klassiska varumärken som Kelloggs cornflakes och Pringles chips till 600 miljoner kronor.
— Vi är givetvis mycket stolta över att få ta över ansvaret för Kellogg´s och Pringles. Det är två mycket starka, globala varumärken med ikonisk status, säger Håkan Ljungqvist, direktör och ansvarig för kaffe och livsmedel på Arvid Nordquist i ett pressmeddelande.

Avtalet, som träder i kraft vid årsskiftet innebär att Arvid Nordqvist tar över ansvaret för försäljning och distribution av Kelloggs samtliga produkter på den svenska marknaden, mest noterbart frukostflingor och Pringles Chips, som köptes upp av Kelloggssfären 2012. Försäljningen på den svenska marknaden uppskattas till cirka 600 miljoner kronor.

Enligt Håkan Ljungqvist betyder avtalet fortsatt tillväxt och att organisationen kommer att biffas upp inom berörda avdelningar.

— Kellogg ser Sverige som en prioriterad marknad i Europa och vi kommer fortsätta att investera i konsumentmarknadsföring för våra olika varumärken. Vi på Kellogg bedömer att vi i Arvid Nordquist har funnit helt rätt partner där vi tillsammans kommer kunna erbjuda ännu bättre service till de svenska kunderna och konsumenterna, säger Wolfgang Koenig, General Manager på Kellogg Northern Europe GmbH.

Sedan tidigare ansvarar kaffe- och livsmedelsleverantören Arvid Nordquist för varumärken som Del Monte, Kikkoman, Hipp och Tabasco, med flera.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078