23948sdkhjf

Efter arsenikkrisen — Friggs lanserar majskakor

"Produkterna vänder sig till en vuxen kundgrupp".
Friggs, med riskakor som flaggskeppsprodukt, fick hantera en rejäl medieuppvaktning i början av veckan efter att Livsmedelsverket konstaterat höga halter av arsenik i produkten, och avråder från att ge barn under sex år riskakor.

Nu släpper Midsona-ägda Friggs en ny produkt, en majskaka som till 99 procent består av ekologiskt majs och som riktar in sig på mellanmålssegmentet.

— Midsona har som ambition att hjälpa människor till ett sundare liv i vardagen. En viktig del i detta är att ständigt utveckla och lansera nya hälsoprodukter under våra kända varumärken, såsom Friggs, säger Midsonas vd Peter Åsberg i ett pressmeddelande.

Samtidigt lanserar Friggs ytterligare en produkt i en befintlig serie av majskakor och i pressmeddelandet finns följande risrelaterade brasklapp:

"Produkterna som vänder sig till en vuxen kundgrupp består till huvuddelen av majs (84-90 %), en mindre mängd ris (8 %) och superfröer".



Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.317