23948sdkhjf

Innovation ska stärka Atria

Chark- och delikatessföretaget bildar en ny sälj- och marknadsorganisation med fokus på innovation.
Syftet med den nya organisationen, som får namnet Atria Sverige, är att stärka livsmedelsföretagets position på den svenska marknaden.

Det är Martin Skoglösa, tidigare chef för foodservice hos Atria, som får uppdraget att leda den nya organisationen.

— Att skapa hälsosam tillväxt genom innovation är en mycket viktig del i Atria Scandinavias strategi och med den nya organisationen skapar vi ett ännu tydligare fokus på innovation. Det handlar inte bara om nya produkter, utan det kan vara allt från hur vi förpackar, distribuerar och säljer våra varor, säger Martin Skoglösa, i ett pressmeddelande.

Atria Sverige kommer få ansvaret för hela varumärkesportföljen, där bland annat Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga och Ridderheims ingår. Huvudkontoret kommer att delas mellan Sundbyberg och Malmö. Ett kontor finns även i Göteborg.

Innovationcentret kommer att stå färdigt 2017, i Malmöfabriken. Innovationsdirektör blir Åsa Josell.

— Vi har ett brett utbud av chark, delikatesser och vegetariskt. För att lyckas med våra mål och möta utmaningarna i branschen prioriterar vi innovation. Vi kommer bland annat att göra en stor satsning på ett innovationscenter i vår Malmöfabrik. En annan viktig del i det arbetet handlar om att integrera hållbarhetsfrågorna i hela processen - från idé till färdig produkt, säger Åsa Josell, i en kommentar.

Atria Sverige har drygt 100 anställda och omsätter omkring 1,7 miljarder kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.188