23948sdkhjf

Sia och Almondy skiljer sig

Säljkåren räcker inte till båda företagen. "Det är dags att gå skilda vägar".
Det var hösten 2008 som Sia Glass tog över försäljningsuppdraget för tårttillverkaren Almondy produkter till den svenska dagligvaruhandeln. Enligt ett gemensamt uttalande är det de båda företagens tillväxtplaner som ligger bakom beslutet.

"Almondy vill nu utöka satsningen i Sverige, vilket skulle kräva en större insats och mer resurser från SIA Glass", står det i ett pressmeddelande.

— Vi har haft ett bra samarbete i många år, men med tanke på att båda bolagen har höga målsättningar framåt är det dags att gå skilda vägar, säger Stefan Carlsson, marknadschef på SIA Glass och Sofie Funevik, marknadsdirektör på Almondy, i en gemensam kommentar.

Ny säljpartner till Almondy blir i stället Sales Support.

— Almondy är på väg in i en kraftigt ökad satsning på den svenska marknaden och för att nå våra mål behöver vi ett ökat fokus i butik. Från och med september kommer vi att ha det tillsammans med vår nya partner Sales Support, säger Sofie Funevik.

Sia Glass, som redovisade en tillväxt på 14 procent under fjolåret har nyligen investerat i en ny produktionslinje.

— Vi behöver vår säljkår, så enkelt är det. Målet är att öka produktionen med 50 procent och öka vår marknadsandel till 25 procent fram till år 2020. Därmed behöver vi lägga 100 procent fokus på SIA Glass produkter. Vi har fått en kalasstart på 2016 med lyckade lanseringar. Prognosen framöver ser lika god ut som väderprognosen den senaste tiden, säger Stefan Carlsson.

Samarbetet avslutas i augusti.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078