Candyking köper Lilla Fiket. Det innebär att lösviktsföretaget ger sig in på ett nytt område: kakor och kondisprodukter i lösvikt.
— Lilla Fiket är ett naturligt tillskott till våra nuvarande koncept och gör Candyking till en ännu attraktivare leverantör till dagligvaruhandeln. Dessutom passar Lilla Fiket utmärkt in i vår konceptstrategi som är att fortsätta växa genom att erövra nya platser i butik som är lönsamma för både oss och våra kunder, säger Candykings vice koncernchef Frida Åkerblom, i ett pressmeddelande.
Det händer mycket hos Candyking. Lösgodisleverantören genomför för närvarande en "omstart" som ska återerövra mark på den svenska marknaden efter att såväl Coop som Bergendahls lämnat Candyking för huvudkonkurrenten Cloetta.
Läs också:Nytt bakslag för CandykingKoncernchefen Fredrik von Oelreich har bytts ut och Candyking leds numera av Dani Evanoff, som grundade Godisprinsen, vilket förvärvades av Candyking 2008.
I veckan meddelade Candyking att det centrala logistikavtalet som funnits med Ica Sverige sägs upp.
Läs också: