23948sdkhjf

Disney ska få fart på Arla-försäljning

Nytt samarbete ska vinna över var tredje barnfamilj.
Kalle Anka, Musse Pigg och Långben har anlitats för att öka Arlas marknadsandelar hos barnfamiljer. Målet är att det nya samarbetet med den amerikanska underhållningsjätten Walt Disney Company ska leda till att var tredje danskt barn ska ha en Arla-produkt nedpackad i matsäcken varje dag.

Enligt Arla kommer Disneys särskilda position i målgruppen hjälpa mejerijätten att uppnå den målsättningen.

— Vi är mycket stolta över att kunna presentera ett samarbete med en så traditionsrik aktör på den internationella marknaden som Disney, säger Jakob B. Knudsen, landsdirektör för Arla Danmark, i ett pressmeddelande.

I september lanseras de första gemensamma produkterna under namnet Arla Kids. Enligt Arla är målgruppen barnfamiljer och föräldrar som saknar nyttiga alternativ att packa ned i barnens lunchlåda.

— Vi är mycket glada över att ha ingått ett samarbete med Arla, som är ett av världens starkaste mejerivarumärken. Med det nya samarbetet bidrar vi från Disney med magin och det roliga medan Arla bidrar med bra råvaror och innovationskraften att utveckla produkter som kommer barnfamiljerna till godo, säger Casper Bjørner, som är administrativ direktör för The Walt Disney Company Nordic.

— Vi är övertygade om att vi tillsammans med Disney kommer att sätta en ny standard för samarbeten kring bra alternativ till barnfamiljer. Och vi ser fram emot att på sikt dela de första erfarenheterna med omvärlden, säger Jakob B. Knudsen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.095