23948sdkhjf

Han får ansvar för Norrmejeriers portfölj

Ny kommersiell chef – tar hand om bland annat Västerbottensost.
Stephan Borgström blir ny kommersiell chef på Norrmejerier, där han kommer ha ansvar för mejeriets varumärkesportfölj samt kundernas egna varumärken.

– Det är väldigt spännande att åter kliva in i affärsrollen och speciellt på Norrmejerier som är ett spännande företag med en stark, lokal hemmamarknad och välkänt i Sverige med sina starka riksvarumärken Västerbottensost, Verum och Gainomax, säger Stephan Borgström i en kommentar.

Han kommer närmast från rollen som seniorkonsult på Macklean, som har uppdrag inom affärs- och strategiutveckling för gröna näringar. Innan dess har Borgström bland annat arbetat tio år inom Arla Foods, och varit försäljnings- och marknadschef på Milko.

Borgström kommer att ha sitt lag av key account managers i Umeå, medan han själv är placerad i Stockholm tillsammans med nyvärvade exportchefen Diego Cabeza.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172