23948sdkhjf

Så mycket sålde Mat.se för i december

Göteborg står för största delen av försäljningen när matleverantören visar en ökning med 38 procent.
Mat.se har visat upp en stigande utveckling under 2016 och julmatstunga december var inget undantag. När nätmathandlaren redovisar försäljningen under december 2016 är det med en total försäljningssiffra på 25 miljoner kronor – en ökning med 38 procent jämfört med samma månad förra året.

Av den totala försäljningen stod Göteborg för 16,7 miljoner kronor, Stockholm för 6,9 miljoner och västra Skåne för 1,5 miljoner. Trots att företaget kan visa en ökning från förra året, minskade försäljningen med cirka 600 000 kronor jämfört med november månad.

– Vi ser att det är fler som vänjer sig vid att handla mat på nätet. När man just har börjat med att näthandla mat så kanske man inte direkt köper julmaten på nätet, men nu ser vi att andelen som köper sin julmat hos oss istället för i fysisk butik ökar, säger Måns Danielsson, vd för Mat.se till Ehandel.se.

Axfood lade innan jul ett bud på cirka en halv miljard på Matse Holding, företaget som äger Mat.se, transportföretaget Cold Cargo samt receptsajterna Kokaihop media.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094