23948sdkhjf

Lagerbergs tar steget in i foodservice

Lanseringen är en del av ägaren Atrias tillväxtplan för verksamheten.
Atria förvärvade i våras Sveriges tredje största kycklingleverantör Lagerbergs. Nu meddelar man att varumärket även riktas mot foodservicemarknaden.

Lanseringen är en del av Atrias tillväxtplan för kycklingproducentens verksamhet, som inneburit flera förändringar. I somras investerade Atria cirka 130 miljoner kronor i verksamhetens anläggningar i blekingska Norjeby – pengar som gått till att förbättra slakt, öka förädlingen, samt ge högre kvalitet och förbättrad djuromsorg.

Förutom en ombyggnad av anläggningen siktar man även på en stegvis ökad produktionskapacitet. Inom de närmsta fem åren ska man försöka dubbla produktionen, om marknadstillväxten håller i sig.

Lagerbergs har i dag cirka 120 anställda.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093