23948sdkhjf

Dansk priskollapp klättrar snabbt i Sverige

Med 1,8 miljoner nedladdningar är man bland de största i Danmark.
Danska appen Shopgun har gjort succé i hemlandet – med mer än 1,8 miljoner nedladdningar är man en av de mest nedladdade apparna i Danmark någonsin.

För några månader sedan lanserade man sig på den svenska marknaden i samarbete med Postnord, och ser ut att kunna utmana de svenska konkurrenterna. Sedan lanseringen har man nämligen nått över 100 000 nedladdningar, skriver Breakit.

Appen skiljer sig något från till exempel Matpriskollen – istället för en lista över var man kan hitta de billigaste produkterna har man digital direktreklam. Genom appen får man tillgång till reklamblad från närliggande affärer, eller i ett område man väljer själv.

– Sverige är en intressant marknad jämfört med Danmark. Inte bara på grund av befolkningens storlek, utan även eftersom de flesta återförsäljare har unika reklamblad för varje butik och konsumenterna är mycket lojala mot enskilda butiker. Vårt mål är att bli största aktören på den svenska marknaden, säger Morten Bo Rønsholdt, medgrundare av och teknikchef på Shopgun till Breakit.

Enligt ett pressmeddelande från Postnord gör samarbetet med Shopgun att man når "maximal räckvidd" för att kunna driva köp i både fysiska och digitala butiker.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.142