23948sdkhjf

Findus tar sikte på amerikanska marknaden

Efter att ha lanserat i Kanada förra året vill företaget nu breda ut sig i Nordamerika.
Under förra året släppte Findus produkter ur sitt sortiment av fryst fisk på den kanadensiska marknaden, i samarbete med megakedjan Walmart. Under pågående Seafood Expo North America tar man nu tillfället i akt att ta sikte på den amerikanska marknaden.

Enligt marknadsundersökningar som företaget genomfört ser man att Findus MSC-märkta fiskprodukter skulle kunna göra bra ifrån sig på både USAs öst- och västkust.

– Våra produkter har blivit populära bland konsumenter i Kanada och under det senaste året har vi kunnat utöka vår närvaro där. Därför siktar vi nu på att introducera ett urval av våra produkter på den amerikanska marknaden, säger Mats Jörnell, exportansvarig på Findus, i ett uttalande.

På mässan, som startade på söndagen med slut på tisdagen, visar det Nomad Foods-ägda företaget bland annat sitt sortiment “Jamie Oliver av Findus” samt panerad torsk och Alaska Pollock.

Findus har sedan tidigare även utmålat Hong Kong, Korea och Taiwan som länder i vilka man siktar på att etablera sig framöver.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078