23948sdkhjf

Paulig skaffar ny marknadschef

Hannu Laakso blir koncernens marknadsdirektör för kaffeverksamheten.
Paulig Group har nyligen utsett Hannu Laakso som ny marknadschef för sin kaffe-division, ett av koncernens fyra affärsområden.

Han har tidigare haft liknande ledande positioner inom bland annat finska McDonald's, den finska kommersiella tv-kanalen MTV samt bryggeriföretaget Olvi. Mellan 2008-2014 höll han även posten som vd för mediebolaget IUM.

– Kaffe är oerhört fascinerande både vad gäller sensorisk bedömning samt marknadsföring och business. Kaffe är också förknippat med konsumentbeteenden, som jag är väldigt nyfiken på. Det känns fint att få lära sig mera om kaffets värld och, framför allt, att få jobba inom det familjeägda och internationella Paulig med kvalitativa och uppskattade kaffevarumärken, säger Hannu Laakso i ett pressmeddelande.

I samband med tillträdet som marknadsdirektör tar Hannu Laakso även plats i ledningsgruppen för Pauligs kaffe-division.

I dagsläget är Paulig marknadsledande gällande kaffe i både Finland samt Baltikum, och levererar till dagligvaruhandel, storkök och arbetsplatser. Bland varumärkena syns bland annat Jubileums Mocca, President och Paulig Brazil.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078