23948sdkhjf

Även Coca-Cola ny fotbollspartner

Dryckeskoncernen tecknar nytt samarbetsavtal med Svenska fotbollförbundet – ambitionen är ett långsiktigt avtal.
Svenska Fotbollförbundet (SvFF) har under det senaste året tagit fram en ny varumärkesstrategi, som nu börjar visa resultat. Nyligen gjorde man klart om ett samarbetsavtal med Carlsberg, vilket följs av avslöjandet om ett annat stort partnerskap.

Även Coca-Cola har nu tecknat samarbetsavtal med förbundet, vilket innebär att man med varumärkena Coca-Cola och Bonaqua blir officiell partner till damlandslaget, herrlandslaget, U21-landslagen samt för SvFF:s e-sportlandslag.

Avtalet gäller mellan 2017-2018, med en option på ytterligare två år – enligt Coca-Cola skriver man under avtalet med en långsiktig ambition.

– Vi har en lång historik inom fotboll internationellt och kan nu bredda fotbollsengagemanget och göra det mer lokalt relevant vid fler tillfällen utöver de stora mästerskapen, säger Olivia Enquist, marknadschef på Coca-Cola AB.

Likt avtalet med Carlsberg innebär avtalet med Coca-Cola att dryckeskoncernen får rättigheter att under avtalets tid bygg "unika kampanjer" kring de olika fotbolls- och e-sportlagen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078