23948sdkhjf

Santa Maria gör nylansering

I en satsning riktad mot foodservice-utbudet lanserar man kryddor i nya förpackningar tillsammans med nytt sortiment.
Paulig group-företaget Santa Maria gör i ett svep förpackningsombyte på 172 produkter inom kryddsortimentet riktat mot restauranger och storkök – från och med nu kommer man ersätta de 1-liters plastburkar samt de 2-liters förpackningar med förpackningar i kartong på 1 liter.

Enligt företaget gör man ombytet både för de nya förpackningarnas FSC-certifiering och för att skapa mer användarvänlighet genom att färgkoda olika segment inom sortimentet.

Samtidigt ändrar man innehållet, för att dra ner på tillsatserna.

Dessutom lanserar man två ekologiska tillägg, tillsammans med ett nytt sortiment där man avstått från att tillsätta salt.

– Med mindre salt, mindre socker och färre tillsatser vill vi inspirera till att laga godare och hälsosammare mat. Vi lanserar dessutom ett helt nytt sortiment utan tillsatt salt så att du kan salta efter tycke och smak, säger Göran Widler, marknadschef för foodservice i Paulig group, i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078