23948sdkhjf

Glassföretaget tar ställning

Genom att lägga till företagets värderingar på förpackningarna hoppas Järnaglass att fler ska lära känna dem och vad de står för.
Tillverkaren Järnaglass vill sprida företagets värderingar – och gör det genom förpackningarna.

Genom att lägga till ställningstaganden på sina olika glassmaker hoppas man att fler ska lära känna företaget och veta vad de står för.

Bland annat lägger man till meningar som ”Du är lika mycket värd” på vaniljglassen och ”Ta tåget istället” på hallonsorbeten, medan ”Män ska tjäna lika mycket” på chokladglassen.

Enligt Järnaglass vd använder man just förpackningarna som medel då man som ett litet företag har begränsade möjligheter att sprida de budskap man står bakom.

– Våra värderingar har styrt oss sedan starten; Vi värnar naturen, tar ansvar för omvärlden och våra barns framtid. Nu ska vi berätta om vårt sätt att se på världen. Vår förhoppning är att fler ska lära känna oss och att alla som väljer att köpa vår glass vet vilka de köper av. Vissa kommer inte hålla med, men alla kommer lära känna oss, säger Henrik Cevert, vd och grundare av Järnaglass, i ett pressmeddelande.

Man kommer framöver att byta ut budskapen efter hand, för att på så sätt kunna fortsätta debatten genom nya inlägg. Framförallt hoppas man att de nya förpackningarna ska kunna ge nya perspektiv och sätt igång diskussioner.

Omställningen till de värderingsprydda förpackningarna beräknas vara genomförd i mitten av augusti.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078