23948sdkhjf

Nystartat godisföretag får bred lansering

Sockersnålt godis klarade pilottestet – nu ska det säljas i 100 butiker.
Coop har under våren testat intresset hos kunderna för ett lösgodissortiment från nystartade Tweek i tio butiker. I och med en stark efterfrågan bestämmer sig kedjan för att rulla ut sortimentet i över 100 butiker under juli månad.

– Det blev tydligt efter bara ett par veckor ute i pilotbutikerna att Tweeks godis går hem hos Coops kunder och det är därför roligt att kunna erbjuda det i över 100 butiker nu i sommar. Vi ser också fram mot att fördjupa samarbetet med Tweek, som är ett nystartat entreprenörsdrivet matföretag, säger Karolina Hagberg, affärsområdesdirektör för inköp och kategori på Coop Sverige, i ett pressmeddelande.

Godissortimentet, som består av 24 olika sorter, skiljer sig en del från vanligt lösgodis. Genom sötning med stevia och erytritol är sockerhalten betydligt lägre och genom ingrediensen tapiokafiber har godiset även en hög kostfiberhalt.

Enligt kedjan kommer godiset, som tillverkas i Varberg, till en början endast att finnas i Coop-butiker.
Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078