23948sdkhjf

Stor vårlansering för Greenfoods nya affärsområde

Åtta nya produkter, bland annat havrebaserad raw food och smoothie bowl på açaí-bär, går in hos 100 Pressbyråer och Seven eleven-butiker.
Greenfoods senaste affärsområde Food solutions gör i dagarna en större lansering av rätter för konsumenter på språng – åtta produkter inom fyra olika grupper tar nu plats hos 100 Pressbyråer och Seven eleven-butiker i Stockholm och Göteborg.

Grupperna, som utgörs av sallader, "overnight oats", smoothie bowls och smårätter, är tänkta som frukostar eller mellanmål. Bland annat syns två versioner av den så kallade smoothie bowlen, där råvaror som açaí-bär och algen spirulina utgör en del av rätterna.

Dessutom syns även gröt i en lite annorlunda form, där havren blötlagts över natten istället för att kokas. Därefter kompletteras den med bland annat blåbär, nypon och kokos.

– Till skillnad från vanlig gröt som hettas upp, räknas overnight oats som raw food, säger David Bennertun, affärsområdeschef för Greenfood Food solutions.

Utöver ovan nämnda produkter lanserar man också exempelvis kycklingsallad med spenathummus samt smårätter innehållandes ägg, tonfisk och babyspenat eller falafel och sötpotatishummus
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094