23948sdkhjf

TV4 lanserar matboxar

Prenumerationsboxen från Köket ska inspirera med mat- och bakprodukter.
För nästan exakt ett år sedan startade Bonnier-bolagen TV4-gruppen och Adlibrisgruppen näthandelssajten Kökets favoriter, som säljer matlagningsrelaterade produkter. Det var starten på en matsatsning, sprungen ur populära receptsajten Köket.se.

Nästa steg för Köket-satsningen är nu en matbox, skriver Breakit. Till skillnad från de många andra matkassar som går att få hemkörda rör detta sig om prenumerationsbox med mat- och bakprodukter som ska inspirera. Eller, som pressmeddelandet lyder, sätta extra "guldkant i vardagen".

– Med Kökets box vill vi erbjuda våra samarbetspartners och annonsörer ett kvalitativt sätt att nå konsumenterna och få dem att testa produkterna hemma i deras rätta kontext”, säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4, i ett uttalande.

Förutom inspiration och nya sorters produkter ska boxen även fyllas med recept och tips från Kökets medarbetare. Matboxen förväntas släppas till hösten och har prissatts till 129 kronor i månaden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.129