Charkföretagets nya samarbete ger stor räckvidd
Nytt avtal med bensinmacksförening ger Bastuträsk nya försäljningsställen.
Enligt OK Västerbotten är samarbetet en del av en satsning på mer lokalproducerade varor i butikerna.
– I vår produktion arbetar vi endast med ett fåtal utvalda lokala gårdar, det hjälper oss att säkerställa att vi levererar lokal kvalité. Vi är övertygade om att det lokala stärker det lokala, och att nu får göra den här resan tillsammans med OK Västerbotten känns jätteroligt, säger Johan Bellgran, produkt- och marknadsansvarig på Bastuträsk charkuteri i ett pressmeddelande.
OK Västerbotten driver i dag 36 stationer (under varumärket OKQ8) i länet, varav alla inkluderas i det nya samarbetet med charkuteriet.
Bastuträsk charkuteri omsatte knappt 40 miljoner kronor under 2016, en ökning med ungefär 10 miljoner jämfört med året innan.
Senast i april köpte man in sig som majoritetsägare i slakteriet och nära samarbetspartnern Burträskbygdens Kött, vilket enligt företaget beräknas innebära "en kraftig tillväxt" under de närmsta åren.