23948sdkhjf

Digital länk mellan leverantör och butik får miljoninvestering

Foodflow, med beställningstjänsten Stockfiller, tar in 8 miljoner kronor i investeringar. Sedan lanseringen tidigare i år har tjänsten vuxit till 350 anslutna inköpare.
I början av året lanserade företaget Foodflow sin tjänst Stockfiller, som syftar till att låta affärer och restauranger köpa från alla leverantörer i ett köp. Nu tar företaget, som har cirka 100 leverantörer och 350 inköpare kopplade till tjänsten, in 8 miljoner kronor i investeringar, skriver Di Digital .

Bland de som redan anslutit sig syns bland annat Coop, Ica, Svegro samt Beijing 8 och enligt Foodflow ökar användarantalet snabbt. I dag sköter tjänsten transaktioner värda cirka 4 miljoner kronor i månaden, som ökar i takt med fler användare.

– Vi ser också att transaktionerna ökar med fem till tio procent månad till månad, säger Frank Bonn, vd för investmentbolaget Nouvago Capital (som i och med sin investering på 3,5 miljoner kronor fick två styrelseplatser i Foodflow), till Di Digital.

Idéen med tjänsten är att effektivisera ordrar och minska det administrativa arbetet, genom att inköpen samlas ihop istället för att göras var för sig. Just nu är det gratis för inköpare att använda den, medan leverantörer betalar 1 procent av transaktionsvärdet i provision.

Framöver siktar företaget på att etablera sig på den svenska marknaden, där man enligt en kommentar från Frank Bonn till Di Digital inte ser någon direkt konkurrens än så länge.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078