23948sdkhjf

Karamellmjölk på burk ska utmana läsken

Den danska drycken kommer även i smaken hallon och jordgubb – "ett alternativ till läsken", säger Arla Foods koncerndirektör.
Arla Foods vill i Danmark börja konkurrera med bryggerierna – med lanseringen av en rad ekologiska mjölkdrycker på burk hoppas man nå konsumenter som vanligtvis inte dricker mjölk.

Drycken, som marknadsförs under varumärket Arla MLK, har sötats med rörsocker och kommer i varianterna karamell samt hallon och jordgubb. Genom detta vill man möta trenden med smaksatt mjölk som man sett i övriga Europa och nå de målgrupper som helst dricker läsk till vardags.

– Vi annonserar fortfarande massivt för den klassiska, naturliga mjölken. Den nya mjölkdrycken är inte avsedd som ersättning för vanlig mjölk. Vi ser det som ett alternativ till exempelvis läsk, säger Peter Giørtz-Carlsen, koncerndirektör för Arla Foods, till Jyllands-Posten .

Drycken, som görs på ekologisk minimjölk, kommer i burkar på 20 centiliter och ska utökas med fler smakvarianter under året.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094