23948sdkhjf

Spendrups utser ny marknadsdirektör

Efter flera ledande uppdrag inom Spendrups tar Henrik Åström över rollen.
Spendrups bryggeri utsåg i mars en ny marknadsdirektör efter att nuvarande direktören Leif Börjeson utsetts till ny vd för dotterbolaget Spring wine and spirits.

Från 1 maj tar Henrik Åström, närmast varumärkesdirektör för Spendrups brands, över rollen. Han har arbetat för koncernen i två perioder sedan 2008, vilket bland annat inneburit uppdrag som marknadschef för området öl och ansvarig för affärsutveckling. Däremellan arbetade han ett drygt år som marknadschef för Max, innan han gick tillbaka till Spendrups.

I sin senaste roll som varumärkesdirektör har han bland annat arbetet med utveckling av samarbetet mellan Spendrups bryggeri och Spendrup brands, och dessutom med förvärvet av varumärket Trocadero.

Att den nya marknadsdirektören har lång erfarenhet inom Spendrups ser vd Fredrik Spendrup som en viktig del.

– Det känns mycket bra att Henrik tar över som marknadsdirektör. Han har många relevanta erfarenheter från flera olika roller inom Spendrups, nu senast Spendrup brands, och dessutom ett brett nätverk som gör att han har mycket goda förutsättningar att lyckas. Dessutom har Henrik jobbat i en liknande roll utanför Spendrups vilket jag tror ger bra och värdefulla perspektiv på uppdraget, säger han i ett pressmeddelande.

Henrik Åström kommer i sin nya roll också ingå i ledningsgruppen för Spendrups bryggeri.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078