
Nu står det också klart att Compass Group startar ett samarbete med matsvinnsappen. Enligt Compass Group är just en minskning av matsvinn en prioriterad fråga för bolaget, som har drygt 250 restauranger, caféer och butiker över hela landet.
Läs också: Tidigare Spotify-direktör investerar i matsvinnsapp
– Samarbetet med Karma är ett utmärkt sätt för oss att rädda bra mat från att slängas, genom att istället erbjudas som färdig take-away till ett riktigt bra pris, säger Sylvia Hassellöf, hållbarhets- och kvalitetsansvarig på Compass Group Sverige.
Läs också: Teknisk kyl till attack mot svinnet
Det nya samarbetet kommer en dryg månad efter att Karma tagit in cirka 110 miljoner kronor i finansiering.
Bolagets medgrundare och vd, Hjalmar Ståhlberg Nordegren, berättade då att pengarna främst ska gå till att utöka personalstyrkan, vidareutveckla produkten samt fortsätta expansionen i Europa. I dagsläget har företaget också verksamhet i London.