23948sdkhjf

Ny majoritetsägare för Paradiset

"Verksamheten är i ett perfekt skede för att skalas upp."

Investmentbolaget Blue går in som ny majoritetsägare för butikskedjan Paradiset.

Blue delar vår vision att ge konsumenterna ett mer miljövänligt val genom att erbjuda dem en fullständig shoppingupplevelse där de kan hitta hälsosamma, naturliga, etiska och hållbara livsmedel och hälso- och skönhetsartiklar, säger Paradisets vd och grundare Johannes Cullberg i en kommentar.

Nyheten kommer tätt inpå det faktum att Paradiset tillsammans med Midsona startar ett gemensamt varumärke Everyday by Paradiset, som Fri Köpenskap nyligen berättade om.

Beslutet att Paradiset och Midsona tillsammans lanserar det nya varumärket startar en ny era för företaget och kommer att påskynda utvecklingen av en rad nya Paradiset-produkter som kommer att lanseras på den nordiska marknaden, menar Anders Jacobson, Blues grundare och vd.

Sedan lanseringen av den första butiken 2015 har Paradiset lett revolutionen inom naturliga och ekologiska livsmedel samt gröna livsstilsprodukter i Sverige med sitt omsorgsfullt utvalda sortiment av grönsaker, frukt, kött samt hälso- och skönhetsartiklar. Dagens konsumenter söker efter varumärken som gör det enkelt för dem att välja rätt ur ett hälso- och hållbarhetsperspektiv. Paradiset har etablerat sig som ett varumärke att lita på inom hälsosam livsstil och verksamheten är i ett perfekt skede för att skalas upp, säger han i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08