Anrika charkuteriföretag knyter banden med nytt delägarskap
Signal & Andersson Charkuterifabrik har gått in som delägare i A.J. Dahlberg slakteri och knyter därmed samman två svenska anrika företag. Signal & Andersson Charkuterifabrik är ett familjeföretag i femte generationen och A.J. Dahlberg har varit verksamma ända sedan 1888.
– För oss kommer denna affär som ett naturligt steg i vår utveckling. Som ett svenskt familjeföretagvärnar vi om Sveriges livsmedelsproduktion och med delägarskapet i AJ Dahlbergs får vi ettnärmare samarbete genom hela råvarukedjan, säger Sven-Olof Larsson vd på Signal & Andersson.
Båda företagen kommer fortsätta producera sina produkter under egna och respektive kunders varumärken.
– Vi vill komma närmre slutkunden och få ökad förståelse för hur vi kan förädla våra produkter ochtycker att det är väldigt motiverande att få med oss Signal & Anderssons på denna resa, säger Magnus Larsson vd på Dahlbergs.
Signal & Andersson Charkuterifabrik har idag en nettoomsättning på cirka 362 miljoner kronor och 120 anställda och producerar 8 000 ton charkuterivaror. AJ Dahlbergs producerar 22 000 ton per år, har 86 anställda och en omsättning på cirka 645 miljoner kronor.