23948sdkhjf

Anrika charkuteriföretag knyter banden med nytt delägarskap

Signal & Andersson Charkuterifabrik har gått in som delägare i A.J. Dahlberg slakteri och knyter därmed samman två svenska anrika företag. Signal & Andersson Charkuterifabrik är ett familjeföretag i femte generationen och A.J. Dahlberg har varit verksamma ända sedan 1888.

– För oss kommer denna affär som ett naturligt steg i vår utveckling. Som ett svenskt familjeföretagvärnar vi om Sveriges livsmedelsproduktion och med delägarskapet i AJ Dahlbergs får vi ettnärmare samarbete genom hela råvarukedjan, säger Sven-Olof Larsson vd på Signal & Andersson.

Båda företagen kommer fortsätta producera sina produkter under egna och respektive kunders varumärken.

– Vi vill komma närmre slutkunden och få ökad förståelse för hur vi kan förädla våra produkter ochtycker att det är väldigt motiverande att få med oss Signal & Anderssons på denna resa, säger Magnus Larsson vd på Dahlbergs.

Signal & Andersson Charkuterifabrik har idag en nettoomsättning på cirka 362 miljoner kronor och 120 anställda och producerar 8 000 ton charkuterivaror. AJ Dahlbergs producerar 22 000 ton per år, har 86 anställda och en omsättning på cirka 645 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078