23948sdkhjf

Matsmarts sajt kraschade när Paolos-produkterna släpptes: "Aldrig varit med om något liknande"

Försäljningen slog rekord och varorna såldes slut.

E-handelsaktören Matsmart som säljer svinn- och klippvaror har, som Fri Köpenskap tidigare berättat, köpt upp Peoples Kitchen Concepts torrvarulager av Paolos-produkter.

Produkterna säljs med 50 procent rabatt och företaget skänker 350 000 kronor till organisationen Child10 som bland annat kämpar mot sexuell exploatering.

I går förmiddags öppnade försäljningen och då blev det rusning direkt.

– Trycket var enormt. Jag har aldrig varit med om något liknande, säger Karl Andersson, vd hos Matsmart till Fri Köpenskap.

Redan mitt på dagen hade företaget sålt tre gånger så mycket som en vanlig dag.

– Och då hade sajten dessutom under en period legat nere på grund av överbelastning. Vi sålde mycket mer än vi någonsin kunnat föreställa oss, berättar han.

Försäljningen tyder på att kunderna har förstått affärsupplägget, menar Karl Andersson. Paolo Roberto har inte längre något samarbete med Peoples Kitchen Concept och tar därmed inte del av intäkterna.

– Vi har fått uteslutande positiv respons i alla kanaler. Det här är en bra lösning för alla parter. Vi undviker att varorna blir till matsvinn samtidigt som vi hjälper en organisation som stöttar människor i utsatta lägen. Dessutom tycker uppenbarligen kunderna att produkterna är väldigt bra, säger han.

Även om varorna nu för tillfället är slut är mer på väg in.

Vi kommer att ta in mer produkter till lagret och lägga ut på sajten i takt med att vi har plats och kapacitet. Intresset för de här produkterna är enormt, men vi ska försöka hålla en jämn takt. Vi behöver också hantera de ordrar som vi fått in så att våra kunder får så bra service som möjligt även när det är högt tryck.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062