Det globala öllandskapet har förändrats dramatiskt de senaste tio åren, och det visar sig att de två mest populära ölmärkena i världen kommer från Kina.
Det framkommer i ekonomisajten Bloombergs sammanställning av de tio största ölmärkena i världen, baserat på marknadsandelar.
1. Snow, Kina – 5,4 procent av marknadsandelarna i världen
2. Tsingtao, Kina – 2, 8 procent
3. Bud Light, USA – 2, 5 procent
4. Budweiser, USA – 2, 3 procent
5. Skol, Brasilien – 2, 2 procent
6. Yanjing, Kina – 1, 9 procent
7. Heineken, Holland – 1, 5 procent
8. Harbin, Kina – 1, 5 procent
9. Brahma, Brasilien – 1, 5 procent
10. Coors Light, USA – 1, 3 procent
Läs också: Bryggerierna ökar explosionsartat