23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Bägaren som drar till sig massor av uppmärksamhet

I franska snabbköp hittar man nu två nya dessertkrämer i snyggt dekorerade bägare från Superfos. Förpackningsdesign och storleken gör att de tydligt sticker ut bredvid konkurrenterna.

Vem kan motstå en läcker dessert med smak av vanilj eller choklad? Den franska dessertproducenten Michel et Augustin har nyligen lanserat sin version av läckerheter, tillverkad av lokalproducerad mjölk och grädde, lite salt och smakfull vanilj eller kakao. Desserten säljs under märket Cœur de Crème och redan nu ser den ut att bli en succé.

Förpackningen spelar en viktig roll
I Frankrike är Michel et Augustin känt för sina gourmetprodukter av hög kvalitet. Produktens kvalitet är viktig, men förpackningen har också stor betydelse, säger Vincent Abbo, som är produktutvecklingschef på Michel et Augustin.

”Vi övervägde flera lösningar men slutligen valde vi SuperLock®-bägaren till Cœur de Crème. Vi gillar att bägaren har ett lock som kan skruvas av och på. Det utgör en klar skillnad i förhållande till den typen av emballage som man brukar använda till dessertkrämer. SuperLock®-bägaren är också lätt att se snabbköpets kyldiskar och kvaliteten gör att den får bra stabilitet på hyllan. Våra bägare är bland annat dekorerade med en tecknad sked med lite dessertkräm på och skeden framstår mycket fint och skarpt. Kort efter lanseringen fick vi positiva kommentarer på våra sociala medier där folk skriver att de älskar krämen i den nya snygga bägaren. Och vi älskar uppmärksamheten som den nya förpackningen ger oss.” 

En enastående storlek
Teckningen av skeden skickar en signal om att desserten går bra att dela med andra. Bägaren rymmer 400 g och storleken innebär att Cœur de Crème sticker ut. Antingen delar man, eller så tar man lite själv och sparar resten till en annan dag. Här är det praktiska skruvlocket helt perfekt, då det ser till att krämen skyddas under förvaringen i kylen.

SuperLock®-bägaren är för övrigt en prisbelönad förpackningslösning utvecklad av Superfos, en verksamhet inom Berry Global. SuperLock® är tillverkad av 100 % polypropylen, som är ett återvinningsbart material.

Rosa på toppen
Michel et Augustin har valt en särskild rosa färg till locket och till de översta två tredjedelarna av förpackningen. Den nedersta delen är antingen vit för vaniljsmak eller brun för chokladsmak. Den rosa färgen gör förpackningen extremt iögonfallande.

”När du öppnar bägaren ser du krämens naturliga färg i en vacker kombination med bägarens rosa färg. Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fick från Superfos för att uppnå precis den här rosa nyansen och vi är glada för vårt samarbete. Vi sätter högt värde på att våra kontaktpersoner på Superfos är bra på att lyssna på oss. De förstår våra behov och kommer med konkreta och överbevisande förpackningslösningar,” tillägger Vincent Abbo.

Lanseringen av dessertkrämen har gått riktigt bra och Vincent Abbo ser optimistiskt på de kommande försäljningssiffrorna. Helt förståeligt är Cœur de Crème en serie som ligger honom nära om hjärtat.

Berry Superfos
Spotorno Allé 8
2630 Taastrup
Danmark
VAT nummer: DK43239511

Kontaktperson

UVN
Ulla Vennervald Nielsen
EA & HR Operations Excellence Manager
+45 59111151 ullavennervald@berryglobal.com

Sänd till en kollega

0.031