23948sdkhjf

Åttonde raka kvartalet med tillväxt för convenience

Försäljningsutveckling för det första kvartalet var återigen positivt för conveniencehandeln.
Den svenska conveniencebranschens försäljningsutveckling för det första kvartalet 2023 uppgick till 4,6 procent jämfört med samma kvartal i fjol. Det innebär att branschen haft en positiv utveckling i åtta månader i rad. Utvecklingen på årsbasis, sett över de senaste 12 månaderna, uppgick till 5,4 procent, visar nya Convenience Stores Index-siffror...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Livsmedelsbranschen vill fortsätta innovera – ”Extra viktigt i en lågkonjunktur”
Även SAS inför Mondelezbojkott – tar bort Marabou, Daim och Toblerone
Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategisk beslut”
Ulrika Ekström lämnar som vd för Svenskmärkning
De bildar ett joint venture för att satsa på tång
Protos utökar satsning på nötkött från algfodrade kor – som testas av Hemköp
Andra Nordiska Medier

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094