En sammanhängande färgpalett, finare inramning och tydligare skyltning. Det är bland ingredienserna som Arla nu provar i ett koncept som rullats ut i tre butiker runt om i Sverige. Tanken är att försöka modernisera osthyllan för att inspirera kunderna att prova på nytt och ge en skjuts till butikernas försäljning.
– Vi vill hjälpa våra kunde...
Arlas nya koncept ska öka försäljningen i ostavdelningen
Arla har dragit i gång ett projekt på en handfull butiker med målet att få konsumenterna att prova på nya ostar.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/83563279.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=2953&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1969&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=c495d1dac587c7ce5a19440d64d86cc418007bc58ad46ef4ba6a8e77a233443e)
Andreas Nordh och Gustav Mellberg har jobbat med att utveckla konceptet som nu provas i ostavdelningen i flera olika butiker runt om i landet. Foto: Jan Ahmadi
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration