Löfbergs storsatsning i Finland har gett resultat. De finska konsumenterna har gett Löfbergs kaffe toppbetyg.
- Vi ser att ett mörkt kaffemoln drar in över Finland. Därför känns det jättebra att vår storsatsning på mörkrostat kaffe ger resultat, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs i ett pressmeddelande.
Smaktesterna i undersökningen visar att Löfbergs kaffesorter uppfattas som betydligt mer mörkrostade än de andra. Löfbergs får även toppbetyg när det gäller allmänna vitsord där Kharisma placerar sig på förstaplats och Crescendo på andraplats.
- Samtidigt säger en överväldigande majoritet av de som smakat vårt mörkrostade kaffe att de kommer att köpa det igen. Det är enormt bra på en marknad där vi fortfarande är en uppstickare. Det visar att vi har goda möjligheter att fortsätta växa i Finland, säger Leif Sjöblom.
Undersökningen, där 125 personer deltog, gjordes av Market Insight i Helsingfors.