Hon lyfter också fram att Ica Sveriges butiker ökade antalet kundbesök med fyra procent under det första halvåret.
– Fokuset är på att mota prisökningarna.
Innebär det att det inte är högsta prio att ta tillbaka tappade marknadsandelar?
– Det viktigaste är att ha rätt erbjudande för kunden. Och vi vet att kunderna kommer att ha det fortsatt tuff...
Nina Jönsson: Ica ska satsa mer på emv
Dagligvaruhandeln tappar fart i den fortsatta höginflationsmiljön, och Ica har det ännu tuffare. Icagruppens koncern-vd Nina Jönsson är ändå positiv. – Trenden är rätt. Vi minskar gapet mot marknaden och satsar långsiktigt på att hålla ner priserna, säger hon.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer