23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Nina Jönsson: Ica ska satsa mer på emv

Dagligvaruhandeln tappar fart i den fortsatta höginflationsmiljön, och Ica har det ännu tuffare. Icagruppens koncern-vd Nina Jönsson är ändå positiv. – Trenden är rätt. Vi minskar gapet mot marknaden och satsar långsiktigt på att hålla ner priserna, säger hon.

Hon lyfter också fram att Ica Sveriges butiker ökade antalet kundbesök med fyra procent under det första halvåret.

– Fokuset är på att mota prisökningarna.

Innebär det att det inte är högsta prio att ta tillbaka tappade marknadsandelar?

– Det viktigaste är att ha rätt erbjudande för kunden. Och vi vet att kunderna kommer att ha det fortsatt tufft under hösten. Det viktigaste är att hålla ner priserna och att ha fler billiga alternativ. Vi ska naturligtvis också stå för kvalitet, hållbarhet och inte minst svenskproducerat, säger Nina Jönssson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079