23948sdkhjf

Tema snacks: Lösviktsgodis tar fart igen

– Försäljningen av lösviktsgodis har gått bra under sommaren, bättre än förra sommaren, säger Kerstin Cederkäll, konceptansvarig för lösviktsgodis på Ica Sverige.

Det beror enligt henne på att fler av Icas butiker gått över till kedjans egna koncept Plocka & Njut, där Ica erbjuder butikerna ett stort lagerhållet sortiment som levereras med Icabilarna.

– Men också på att vädret inte varit så bra och att man då unnar sig lite extra gott, säger hon.

Närmast väntar höstens sortimentsrevidering vecka 36, där Ica lanserar en rad spännande nyheter, både ordinarie produkter och spännande säsongsprodukter.

– Vi kommer också att uppdatera vår godisinredning med bland annat nya skyltar, berättar Kerstin Cederkäll.

Längre fram väntar jul och den stora godishelgen Halloween.

– Framför allt Halloween är en stor säsong inom lösviktskonfektyr, inte lika stor som påsken som pågår lite längre, men den ökar stadigt. Kring säsongerna skickar vi ut inspirerande material i form av skyltar och dekaler som butikerna kan sätta upp i avdelningen, och vi tar även fram säsongspåsar, som passar säsongen. Vi samarbetar tätt internt med logistik och butiker för att säkerställa leveranser, säger hon.

– Julen ser vi inte någon större peak kring på just lösviktsgodis men det är fortfarande viktigt att få julstämning i avdelningen och det kan man skapa med dekaler, påsar och särskilt juligt sortiment, avslutar hon.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156