23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Dagligvarukedjorna om krympflationen: ”Påverkar inte priserna”

Dagligvarujätten Carrefour krympflationsmärker varor för att pressa priserna. De största svenska kedjorna har inga liknande planer.

I måndags började den franska dagligvarujätten märka ut vissa varor i sina butiker med krympflationsvarningar. På så sätt vill de uppmärksamma kunderna om de produkter vars storlek krympt och därmed stigit i pris, trots att råvarupriset har lättat.

Syftet är att brännmärka produkterna för att leverantörerna ska tänka om angående prissättningen. Samtidigt är det också för att få konsumenternas stöd inför de förhandlingar med de stora varumärkena som kommer att börja snart och sluta den 15 oktober.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08|