23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Atria Sverige ska spara 30 miljoner – säger upp anställda

Det tuffa läget med höga råvarukostnader, inflation och den svaga kronan gör att livsmedelsjätten genomför miljonbesparingar.

Livsmedelsproducenten Atria, med varumärken som Lönneberga, Lithells, Ridderheims och Sibylla, drar  hårt i handbromsen för att nå de mål som bolaget har satt upp. Det innebär årliga besparingar på 30 miljoner kronor från och med det andra kvartalet nästa år med full effekt i början av 2025.

Bolaget menar att de höga råvarukostnaderna, ökad inflation och en svag svensk krona har lett till ett förändrat konsumtionsmönster samt tuffa prisförhandlingar med handeln är faktorer som ligger bakom åtgärderna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089