23948sdkhjf

Artificiell intelligens ska hjälpa Coca-Cola att minska miljöpåverkan

I årets Considition skulle de tävlande hjälpa Coca-Cola att hitta en lösning att minska sin miljöpåverkan från engångsförpackningar. Nu är vinnaren korad som hittade en lösning med hjälp av artificiell intelligens.
Fokuset på årets Considition var att utveckla en AI-lösning för framtidens hållbara dryckeskonsumtion. Totalt deltog 210 lag från 70 olika städer i 22 olika länder. Årets vinnare blev Mathias Berg från Sundsvall som hade lagnamnet ToiletInc.

– Det är helt fantastiskt roligt. Jag inledde rätt dåligt, men sedan mot de avslutande kartorna kände jag a...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Food Supply SE och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.375