23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Nya regler för KRAV-certifierade butiker

KRAV-certifierade butiker får nya regler för att öka efterfrågan och försäljningen av KRAV-märkta produkter

KRAV-certifierade butiker ska ha KRAV-märkta produkter inom varje kategori och även göra det tydligt för konsumenten att det går att beställa KRAV-märkt kött, enligt ett pressmeddelande.

Under det senaste året har KRAV sett över reglerna för biodling, växtodling, produktionshjälpmedel, foder, vildväxande produktion, slakt, förädling och butik. Regelförändringarna för KRAV-certifierade butiker syftar till att öka efterfrågan och försäljningen av KRAV-märkta produkter.

– Det är viktigt att butiker har rätt utbud och att varorna skyltas väl. Till exempel ställer vi krav på att butiken ska tillhandahålla KRAV-märkt nöt- gris- och kycklingkött och att den tydligt visar konsumenten att man kan beställa köttet om det inte finns i butiken. Våra regler för butik ska leda till ökad efterfrågan och i slutändan ökad försäljning av KRAV-märkt mat, säger Lars Hällbom, Regelchef på KRAV.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|