2,5 miljoner glas per år
Cefour Wine & Beverage säljer licensrättigheter för reklamexponering. Satsningen på reklam gäller Easy Wine Glass och inbringar 1 MSEK, enligt ett pressmeddelande. Licensrättigheterna gäller för Serbien, Montenegro, Makedonien, Bosnien och Kroatien. Cefour har i sin produktion möjligheten att applicera logotyper direkt på sidan av glasen. Exponering av reklam kommer i huvudsak göras av bettingföretag verksamma online i nämnda regioner. Då förväntad volymförsäljning i dessa områden beräknas till 2,5 Miljoner glas per år uppgår kontraktsvärdet till 1 MSEK som förskotteras. Detta medför en marginalförbättring på 40 öre per glas på dessa marknader. - Vi har länge tittat på dessa nya intäktsmöjligheter för Cefour. Reklamexponering på glaset kan självklart appliceras på flera marknader och därmed ge ytterligare intäktsmöjligheter till bolaget, säger Styrelseordförande Mats Krönlein. Licenskontraktet löper från 1/9-2013 t o m 1/9-2014