23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

HKScan utser marknadsföringsdirektör

HKScan förstärker sin ledningsgrupp med ny marknadsföringsdirektör.

HKScan förstärker sin ledningsgrupp med Anne Mere som marknadsdirektör, enligt ett pressmeddelande. HKScan-koncernen har preciserat sin varumärkesstrategi som ett led i koncernens strategiarbete. Utvecklingen av koncernens varumärkesstrategi fortsätter. Målet är att säkra ett innovativt varumärkes- och konceptutbud samt marknadsföring som tilltalar konsumenterna och kunderna på lång sikt. För att nå målet förstärks HKScan-koncernens ledningsgrupp med en ny post av marknadsföringsdirektör.

HKScan-koncernens marknadsföringsdirektör, Anne Mere, har sedan 2012 varit direktör för HKScans konsumentaffärsverksamhet i Finland och Baltikum och direktör (GM) för Finland.

Hon fortsätter som medlem i koncernens ledningsgrupp. Hennes tidigare karriär omfattar posterna som verkställande direktör och marknadsföringsdirektör för estniska AS Rakvere Lihakombinaat samt anställningar vid Austria Tabak Eesti och Unilever. Som koncernens marknadsföringsdirektör har Mere ansvar för utvecklingen av HKScans marknadsföringsfunktion och varumärkesstrategi. Hon samarbetar med affärsområdena, produktutvecklingen och koncernkommunikationen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02