23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Food Supply
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.

Arla är positiv till emv-marknaden

Arla ser positivt på att handelns egna varumärken ökar.










Arlas attityd till emv-marknaden är positiv och beskriver det som en bra tillväxtmarknad med handelns egna varumärken. Tidigare har Arla varit återhållsam med att sälja sina mejeriprodukter under andra varumärken, skriver ATL i en artikel. – Marknaden för emv är en stor och attraktiv tillväxtmarknad med stora fördelar för Arla, skriver Nina Bjerring på Arlas globala ostförsäljning, i en informationstext till Arlaproducenterna. 10 procent av mjölken i Sverige är emv-mjölk. Det är fortfarande relativt lågt i jämförelse med Danmark på 39 procent och Storbritannien på 85 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125